Opsætning af attraction i FlexPOS
Valideringsprodukter bliver automatisk oprettet, hvis der er oprettet et FlexPOS link med produkt synkronisering aktiveret og der er valgt en visningsgruppe for valideringsprodukter på fanen **FlexPOS**
Guiden tager udgangspunkt i, at der allerede er oprettet en organisation og en BackOffice for kunden. ### Opsætning af forbindelse mellem attraction og FlexPOS > [!INFO] > Valideringsprodukter bliver automatisk oprettet, hvis der er oprettet et FlexPOS link med produkt synkronisering aktiveret og der er valgt en visningsgruppe for valideringsprodukter på fanen **FlexPOS** 1. Gå til **Kunder** i navigationen 2. Opret en ny kunde, som bruges til standard ordre. Navnet kan f.eks. være "Standard FlexPOS Kunde" Kopier ID'et på kunden. ID'et finder du i URL'en, når du har åbnet kunden. ID'et er alt efter "/customers/" 3. Gå til **Organisationer** > Vælg organisationen > Gå til fanen **FlexPOS Links** 4. Klik på **Opret FlexPOS Link** 5. Vælg kunden du oprettede i trin 2 Hvis du ikke kan vælge en kunde, skal du i stedet indsætte ID'et på kunden i feltet. Dette er ID'et fra trin 2. 6. Hvis du har flere salgskanaler, vælg den salgskanal som skal bruge FlexPOS linket - Læs om salgskanaler [her](/salgskanaler/salgskanaler.md) 7. Vælg en lokation, såfremt organisation har flere lokationer, ellers efterlad blank 8. Indtast butiks ID'et fra BackOffice (6-cifret tal) 9. Efterlad feltet **Hovedbillet brugstype** blankt, medmindre du vil gøre brug af denne funktionalitet som læst i bunden af siden 10. Indtast API-nøgle fra BackOffice 1. Gå til BackOffice, og vælg butikken 2. Klik på **Rediger** øverst 3. Gå til fanen **Handlinger** 4. Klik på **Opret nye API nøgler** 5. Vælg **Normal nøgle** 6. Ved navn indtast **Attraction** 7. Vælg alle scopes både ved læs og skrive 8. Klik på **Opret** 9. Kopier den nyligt oprettet api nøgle ind i feltet 11. Indtast butiks UID'et fra BackOffice (langt uid) 12. Indtast Unit ID fra fra BackOffice 1. Gå til BackOffice, og vælg butikken 2. Klik på **Rediger** øverst 3. Gå til fanen **Kasser** 4. Kopier **Kasse-ID**'et fra den ønskede kasse ind i Unit ID-feltet 13. Klik på **Opret** 14. Aktiver produkt synkronisering, ved at klikke på de ikonet 3. længst til venstre udfor FlexPOS linket du lige har oprettet 15. Gå til fanen **FlexPOS** på organisationen 16. Vælg en standard FlexPOS visningsgruppe samt en standard visningsgruppe for Valideringsprodukter 17. Indsæt FlexTicket-type UID'et i feltet 1. Gå til BackOffice, og vælg butikken 2. Klik på **Butiksopsætning** øverst og derefter **Indstillinger** 3. Gå til fanen **FlexTicket** i venstre side 4. Opret en ny FlexTicket-Type 5. Kopier UID'et fra URL'en, og indsæt det i feltet 18. Klik på **Aktiver produkt synkronisering for alle produkter** øverst. ### Opsætning af forbindelse mellem FlexPOS og Attraction > [!INFO] > Følgende confignøgler skal opsættes: - ValidateFlexTicketOnScanData: true - MemberProduct_FlexTicket: ATT-Entry-FP2 1. Gå til BackOffice, og vælg butikken 2. Klik på **Butiksopsætning** øverst og derefter **Indstillinger** 3. Gå til fanen **Systemopsætning** 4. Vælg **Moduler** og vælg derefter **Attraction** fanen i venstre side 5. Udfyld oplysningerne som beskrevet her: 1. HVIS MEDLEMSMODUL: **URL til attraction medlemskab**: URL fra FlexPOS linket 1. Gå til **Organisationer** > Vælg organisationen > Gå til fanen **FlexPOS Links** 2. Ved det oprettede FlexPOS link, skal du klikke på **Se frontend links** (ikon længst til venstre) 3. Kopier hele URL'en fra "Kunde opslag" 2. HVIS BILLETSALG: **URL til attraction billetsalg**: URL fra FlexPOS linket 1. Gå til **Organisationer** > Vælg organisationen > Gå til fanen **FlexPOS Links** 2. Ved det oprettede FlexPOS link, skal du klikke på **Se frontend links** (ikon længst til venstre) 3. Kopier hele URL'en fra "Billetsalg" 3. **Integration API bruger**: Organisation UID 1. Gå til **Organisationer** > Vælg organisationen 2. Kopier ID'et fra URL'en. ID'et er alt efter "/organisations/" 4. **Integration API adgangskode**: Token fra FlexPOS linket 1. Gå til **Organisationer** > Vælg organisationen > Gå til fanen **FlexPOS Links** 2. Ved det oprettede FlexPOS link, skal du kopiere **Token** 5. **Integration API url**: https://europe-west3-attraction-prod.cloudfunctions.net/flexposFlexTicketApi 1. Dobbelttjek, at der ikke er mellemrum/tab før/efter linket, når det indsættes 6. **Attraction medlemskab leadin**: Kortnummer leadin 1. Dette skal indkludere de leadins som skal bruges til at scanne medlemskort, som gør at medlemsmodulet bliver åbnet. 2. Ofte vil denne være 9702 7. **Integration API ticket præfikser**: Billetnummer leadin 3. Dette skal indkludere de leadins som skal bruges til at scanne billetter, som gør at de bliver valideret/brugt 4. Hvis nøglen ikke er sat, er denne som standard 9704 5. HVIS BILLETSALG/MEDLEMSMODUL: Opret knap på POS'en, så den kan åbne vinduet 1. Gå til **Butiksopsætning** > **Indstillinger** > **Design og layout** 2. Vælg den knap som skal bruges 3. Vælg type **Vare/specialfunktion** 4. Indtast specialfunktion: "AttractionMembership" for medlemsmodul og "AttractionTicketSale" for billetsalg ### Hovedbillet brugstype Hovedbillet brugstype bruges i tilfælde, hvor man har en hovedbillet som har andre billetter under sig. F.eks. køber man 1 entrébillet (type entrébillet), 1 biografbillet (type begivenhed) og 1 rundvisning (type begivenhed) på én ordre. Når du så scanner en vilkårlig af de 3 billetter, så vil den tjekke alle 3 billetter og hvis en af dem er gyldig til det valgte, så vil den gå igennem.